Maggan VS Vinterkräksjukan

Ja det MÅSTE vara vinterkräksjukan för så här dålig i magsjuka har jag aldrig varit, då har jag bara suttit på toa i ca 30 min, sen helt bra!

LÖRDAG: Jag & Per åker in till stan mitt på dan. Väl hemma igen så sitter jag å stickar nån timme, blir plötsligt bara såå trött å frusen. Lägger mig på soffan och somnar en stund.
Per lagade middag åt lite. Känner mig konstig i magen å rastlös efter nån timme. Går och lägger mig, ligger med morgonrock och duntäcke och fryser som bara den, men tempen visar bara 37,2...fattar nada. Tar några små klunkar vatten och då bär det av på toa och jag spyr ca 6 gånger....Fy f--n, det är det värsta JAG VET!!! Men efter det så kände jag mig piggare, men sen SATT jag på toa HELA NATTEN varje timme,,,HUR mycket vätska har man i kroppen egentligen??

SÖNDAG: Försöker få i mig vätska, mitt på dan så verkar det ha lugnat ner sig. Blandar näringslösning:

1 liter vatten
2 msk strösocker
1 halv tsk salt

kokas upp

Så söndagens mat blev detta, avslagen coca cola och te.

Natten har varit lugn, sovit bra, messade min chef att jag blir hemma för att kunna ta in lite näring och samla krafter.
10 min efter det så måste jag på toa......har varit världens kör i magen på morgonen.

NU har jag försökt få bort alla baciller från sovrummet då jag bäddat rent, tvättat min morgonrock och duschat.....återstår att se vad magen vill. Frukosten består av blåbärssoppa :-)

To be continued............


Kommentarer
Jane

ja du.. inte trevligt det där...

Har du varit uppe i några barn eller?

Dom brukar ju kunna bära på sånt där utan att det bryter ut på dom...

Hoppas du blir kryare idag nu då, så Johan får tillbaka sin ljuvliga assistent ;)

2009-01-19 @ 10:13:59
URL: http://janemargaretha.blogg.se/
Mamma / Maggan

JANE: Jag tror snarare att jag är för lite bland barn numera och mister immunförsvaret som jag byggt upp där.

Vad gäller jobb så hoppas jag kunna ta mig dit imorgon. Tack <3 <3 <3



Kram

2009-01-19 @ 11:20:48
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Ulle

Det där är inte kul...

Hoppas du kryar på dig fort...

Kram

2009-01-19 @ 12:05:41
URL: http://blogg.alandstidningen.ax/witch/
Nina

Hoppas du piggnat i nu!

Kramen

2009-01-19 @ 12:25:38
Mamma / Maggan

NINA: Kiitos, på god väg hoppas jag iaf....



Kramen

2009-01-19 @ 12:39:20
URL: http://karinmargareta.blogg.se/
Minna

uschdå! Hörde det av Justus precis före jag läste..

Och det var ju inte så roligt.. :/

Hoppas du är bra i morgon! Inte kul det där inte ,

tror jag iallafall.

kramis

2009-01-19 @ 16:26:21
monica

Yeik!Snacka om effektiv bantningskur!Jag har bara hört talats om den, inte haft den än.Men jag lider med dig, att kräkas är vidrigt!Hoppas du kan få i dig nåt, då menar jag mat!!Sköt om dig,kram!

2009-01-19 @ 21:01:50
Maggan

Ja det blev minus 2 kg, men det är ju bara vätskan i kroppen så det får man tillbaks.

Ja de va inte trevligt, men nu är jag iaf på jobb igen :-)

Hoppas du är bättre!

Kram

2009-01-20 @ 07:18:32
URL: http://karinmargareta.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Din KRAM för dagen

Livet pågår 😊

RSS 2.0